vineri, 3 decembrie 2010

Ziua 2, mai interesanta decat ma asteptam

Ziua asta a fost mult mai interesanta, cu punctia osoasa si cu noul diagnostic pe care se pare ca-l am. Incep cu punctia osoasa. Desi sunt de parere ca mai bine ne fereste Dumnezeu de vremuri interesante
(asta e un citat pe care l-am gasit demult intr-o carte citita intamplator si ii era atribuit lui Confucius - zeitatea pomenita in el cred ca nu era Dumnezeu, dar l-am adaptat eu un pic), ziua de azi a fost exact asa. Intai punctia a fost un pic altfel decat celelalte sapte pe care le-am indurat de-a lungul tratamentelor:  pozitia a fost oleaca alta - am stat intins ventral (mi-a venit sa scriu dorso-ventral cum tot auzeam la orele de biologie: peste turtit dorso-ventral :))), dar totusi hai sa zic ca am stat pe burta, ca tot o am, spre deosebire de pozitia fetala din Romania; anestezicul m-a durut, desi in Romania nu m-a prea durut injectarea lui; si cea mai diferita parte e cea cu tampoanele de toate felurile si dimensiunile si punga cu nisip - asta ultima m-a cam zapacit: e o punga cu nisip de un kilogram pe care o aseaza peste plasture ca sa opreasca sangerarea, pentru ca ajungeam greu cu mana. La dotari stam cam prost si la numarul de doctori si asistente pe cap de bolnav si mai prost. Cred ca totul s-a imbunatatit de cand cu reducerile salariale din domeniul medical si cu anularea bonusurilor. Not.

Ca sa fac o paranteza, stupida poate (nu ma pricep la politica si sunt total ignorant in domeniul politic, ca si economic), cred ca numai pe niste incompetenti ii putea duce capul la taierile astea salariale cand sunt si alte solutii (Poate ar trebui recuperate o gramada de taxe si impozite de la cei care nu si le platesc, doar ca idee ce-mi veni mie profanul - din cate stiu in USA exista si o vorba: "Nu scapa nimeni de moarte si de Fisc", Fisc de care eu nu prea am auzit in Romania. Cred ca e si nu e ca Mos Craciun - vine doar o data pe an, si nu vine cu sacul plin, ci pleaca cu sacul plin). Si aceeasi parere o am si despre cei, cred ca aceiasi, care au marit TVA-ul la 24%, in plina criza – cred ca au facut-o sa stimuleze investitiile. Clar asta a fost. Not, again. Dar daca nu ma pricep mai bine nu mai zic nimic.

Oricum, sa revin. Asta a fost prima parte interesanta. De fapt a fost a doua chronologic, dar prima pe care am povestit-o eu. E blog-ul meu – I can bend time J A doua parte interesanta (de fapt prima, dar am “bend”-uit timpul mai devreme) a fost schimbarea diagnosticului, desi vineri am primit informatia ca boala mea este Limfom T Limfoblastic tanar (exprimarea in engleza a fost “early stage T lymphoblastic Lymphoma” si mie nu prea mi-a venit alta traducere), astazi mi s-a comunicat ca este Leucemie Limfoblastica. La prima discutie in Viena cu Prof. Kahls a aparut si subiectul asta si mi-a spus intr-adevar ca de-a lungul timpului pot disparea sau aparea alti markeri si la mine se pare ca s-a intamplat. Sunt un norocos :)
S-ar putea sa fi inteles eu gresit, dar ce cred ca am inteles este ca daca 20% din celule sunt afectate limfomul trece in leucemie. Aflu luni exact ce am inteles sau ce nu am inteles in legatura cu asta. Nu prea am reusit sa ma concentrez dupa partea cu schimbatul diagnosticului – cred ca de asta nu m-a durut nici punctia.
Poate dupa ce ma trezesc maine o sa am mintea mai limpede. Wish me luck. Daca vi se pare ca ma culc devreme la doar 20.10, ganditi-va ca in Viena este 19.10 :)

Somn usor,

7 comentarii:

  1. salutare,

    Domnu Andrei, nu ne-ai mai spus nimic despre tinerele studente care te-au pipait, este Margineanu gelos :)
    Te asteptam acasa sanatos,
    Bye
    Cristi

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimabile, recunosc că m-am pierdut în diagnosticul tău. Eu, profanul, am înţeles asta: it hurts and it hurts like hell. Come back home safely!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru Cristi si Margineanu evident :)

    Sunt in continuare prezente cele doua studente, cel putin la vizitele de dimineata. Dar prefer Romania de departe la tinere :))

    Abia astept sa ma intorc acasa :)

    Numai bine

    RăspundețiȘtergere
  4. @Andreea: Nu e chiar dureros si din cand in cand o cura de stat in pat e bine venita, dar ma plictisesc repede de stat :) Si acasa vin sigur - zborul e cel mai sigur mijloc de venit :)) Sper sa vin repede ;)

    Be good

    RăspundețiȘtergere
  5. Salve,

    Cristi tot cu tinerele vieneze esti :)). Andrei , sa faci o poza si sa il descurajezi :)).

    Te salut Andrei , sa ne informezi cu ce se mai intampla si ai grija de tine .

    Numai bine

    RăspundețiȘtergere
  6. Hopaaaa, ai in ceput cura cu... dosu'n sus? Se vede din fundu' CURtii ca sistemul sanitar austriac este altfel decit cel autohton, acceptind si astfel de atitudini: ei te intreaba de sanatate, iar tu ai sansa sa le arati popoul si asta fara sa se supere. Interesant.

    RăspundețiȘtergere
  7. Le-am aratat o zi intreaga, pt ca mi s-a oprit greu sangerarea punctiei, locul cu pricina fiind un pic mai sus de... fundulet :)) A fost senzational cand a venit studenta blonda si draguta sa verifice sangerarea :))

    RăspundețiȘtergere